Czy odpisujesz na e-maile?

Priorytetem dla pracowników jest czas realizacji zadań biznesowych. Odpowiadanie na e-maile jest istotne dla działów obsługi klienta. Czy na pewno tylko dla nich? Przeczytaj wpis na ten temat, przygotowany dla portalu Psychologia Sprzedaży.
http://psychologiasprzedazy.biz/niekultura-nieodpisywania-na-e-maile/

Poniżej znajdziesz dwa ważne wnioski z artykułu:

  • Kluczowe osoby w organizacji powinny jasno zaznaczyć, jak ważna dla wizerunku firmy jest sprawna i jakościowa obsługa korespondencji e-mailowej z odbiorcami z zewnątrz. Wtedy jest duża szansa na poprawę tej komunikacji. W przeciwnym razie będzie to tylko wynik sumy indywidualnego poczucia odpowiedzialności i kindersztuby pracowników.
  • Przyjrzymy się innemu przykładowi. Załóżmy, że firma X stawia w centrum zainteresowania człowieka – pozycjonuje się jako przyjazna dla ludzi. Po warsztatach wewnętrznych i pracy konsultantów zdecydowano, że w misję firmy wpisany będzie szacunek dla ludzi. Jeśli podjęta została taka decyzja, trzeba być świadomym jej konsekwencji. Konsekwencją powinna być spójność w tym podejściu – w różnych obszarach, nie tylko komunikacji marketingowej. W kontekście realizacji strategii firmy brak odpowiedzi na e-mail jest dobitnym wyrazem braku szacunku dla potencjalnego kontrahenta.